Η Ισχύς εν τη ενώσει!

Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Το βίντεο ως μέσο Υποστήριξης της Διδασκαλίας ή της Μάθησης;

Posted by xrisoik στο Μαΐου 21, 2017

Πρώτη περίπτωση:  Το βίντεο ως μέσο Υποστήριξης της Διδασκαλίας
Μια παρουσίαση μέσω βίντεο, ως πολυμεσική εφαρμογή με την κινούμενη εικόνα, τα γραφικά και τον ήχο συνιστούν ένα σύγχρονο εποπτικό μέσο διδασκαλίας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Μπορεί με ευχάριστο τρόπο να δώσει κάποιες πληροφορίες στους/στις μαθητές/τριες, τους/τις διδάσκει, υποστηρίζει το μάθημα με εποπτικό τρόπο ή υποκαθιστά τον/την εκπαιδευτικό. Ανήκει στα συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας, συστήματα κλειστού τύπου διδασκαλίας, που αφορούν κυρίως γνώσεις και δεξιότητες χαμηλού επιπέδου, έχουν τις ρίζες τους κυρίως σε συμπεριφοριστικές θεωρήσεις για τη μάθηση και απευθύνονται σε μικρές τάξεις μαθητών/ριών.

Παρακάτω βλέπετε ένα εκπαιδευτικό βίντεο έχει τίτλο «Τα νησιά μας (Ν.Βενετσιάνου)», 2,45′ , όπου στις πληροφορίες του βίντεο στο youtube μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα στην τάξη … :

 

Δεύτερη περίπτωση:  Το βίντεο ως μέσο Υποστήριξης της Μάθησης
Η παρουσίαση ενός βίντεο μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύστοχα ως έναυσμα- πρόκληση του ενδιαφέροντος ή ως εμπέδωση-επέκταση γνώσεων στην πορεία της διδασκαλίας μας σ’ όλα τα γνωστικά αντικείμενα και σ΄όλες τις τάξεις όπως είδαμε στην πρώτη περίπτωση. Όμως η πρόκληση είναι να δημιουργήσουν οι μαθητές/τριες με συνεργασία σε ομάδες το δικό τους βίντεο, με την υποστήριξη του/της εκπαιδευτικού, όπου από απλοί θεατές γίνονται πλέον δημιουργοί και αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου, σύμφωνα με τις εποικοδομηστικές και κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις της μάθησης!

Παρακάτω βλέπετε ένα playlist με βίντεο που δημιούργησαν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες Τμήματος Ένταξης, με την υποστήριξη της δασκάλας τους, όπου στις πληροφορίες του κάθε βίντεο στο youtube μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες για το πώς δημιουργήθηκε …:

 

Παρατήρηση:   Φαίνεται λοιπόν ότι το ίδιο λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφορετικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία ενός θέματος. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το βασικό λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για την δημιουργία των βίντεο και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις είναι το λογισμικό παρουσίασης Power Point. Η διαφορά είναι στην διδακτική προσέγγιση της εκπαιδευτικού. Στην πρώτη περίπτωση η εκπαιδευτικός έφτιαξε το Power Point και το παρουσίασε ως έναυσμα στην διδασκαλία της. Ενώ στην δεύτερη περίπτωση οι μαθητές/τριες πειραματίστηκαν, έφτιαξαν το Power Point και μέσα από αυτή τους την ενασχόληση έμαθαν πολλές από τις βασικές λειτουργίες του λογισμικού.

Μπορείτε να γράψετε σε σχόλιο πώς μπορούμε στη διδασκαλία μας να χρησιμοποιήσουμε ένα άλλο λογισμικό (πχ τον επεξεργαστή κειμένου) με διαφορετικές προσεγγίσεις.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: